Vaxholms vårsalong 18–26 maj 2024, Roddarhuset, Östra Ekuddsgatan 21, Vaxholm

Anmälningsinformation

Vaxholms vårsalong är öppen för amatörer och professionella konstnärer som har anknytning till Vaxholm med omnejd.

Den maximala ytan som var och en får disponera är en kvadratmeter (d.v.s. summan av verkens yta får vara högst så stor). Ett större verk eller upp till fyra mindre kan rymmas inom måttet. Även skulpturer/kreamik/tredimensionella objekt är välkomna.

Vi har plats för 40 deltagare. Bokningen öppnar 6 april kl. 09.00. Anmälan sker endast via hemsidan. Konstföreningen skickar ett svarsmail med en bokningskod som bekräftelse på anmälan och besked om deltagarplats samt betalningsinformation. Koden ska anges vid inbetalningen av anmälningsavgiften, som är 400 kr.

Anmälningstiden går ut 16 april, men observera att det kan bli fulltecknat innan dess. Vi publicerar de antagnas namn på konstföreningens hemsida.

Villkor Vaxholms vårsalong 2024

• Anmälan till Vaxholms vårsalong sker endast via hemsidan.
  • Detaljer om verken som teknik, material, storlek, pris m.m. anges i ett separat webbformulär (Deltagarformuläret) som du länkas till när du får ditt svarsmail från konstföreningen. Fyll i Deltagarformuläret senast 16 april.
  • Anmälningsavgiften 400 kr sätts in på konstföreningens plusgiro 15788-3, alternativt swish till 123 505 3822, efter att du fått bekräftelse på deltagande från konstföreningen.
  • Vid inbetalning – skriv in bokningskoden i plusgirots meddelanderuta. Bokningskoden kommer med konstföreningens svarsmail.
  • Anmälningsavgiften återbetalas ej.
  • Alla utställda verk ska vara till försäljning.
  • Verk som lämnas in till vårsalongen ska vara färdiga för upphängning och exponering.
  • Konstföreningen placerar och hänger verken i galleriet.
  • Konstföreningen står för annonsering och vernissagekostnader. Deltagarna hjälps åt, två och två, att vara utställningsvärdar efter föreslaget schema (två stycken 2½-timmarspass per dag). Obligatoriskt teckna sig för två pass (man anmäler sig till två möjliga pass, och vår schemaläggare väljer ut ett, för att säkerställa bemanning).
  • Vaxholms konstförening tar 25 % av försäljningspriset. Medlemmar i konstföreningen har möjlighet att köpa verken med 10 % rabatt, varvid konstföreningen tar 15%.
  • Konstföreningen tecknar en kollektiv försäkring.

Inlämning och hämtning av konstverk

Verken lämnas in torsdag 16 maj kl. 10-12 eller kl. 18–19 på Roddarhuset, Östra Ekuddsgatan 21, Vaxholm.

Konstföreningen kontaktar utställaren vid försäljning.  Köpare hämtar sina inköpta verk, och konstnärer hämtar sina osålda verk, på Roddarhuset söndag 26 maj kl. 16.15–17.

Vernissage lördag 18 maj kl. 11–16 på Roddarhuset.
Utställningen är öppen 11–16 lör 18 maj – sön 26 maj med undantag för mån 20 maj då galleriet är stängt.

För frågor kontakta Peter Lundquist, peteringridlundquist [snabela] gmail.com

Den 6 april publiceras anmälningsblanketten här!