Vi tipsar

Här ger vi tips om såväl stort som smått som händer i Vaxholm med omnejd.

Galleri Roddarhuset i Vaxholm – Östra Ekuddsgatan 21.

Österåkers konsthall – Länsmansgården har öppet året runt med utställningar och café.

Täby Kulturcentrum Karby Gård har utställningar, café och musikkvällar.

Konstnärsföreningen Redutten är en ideell förening för konstnärer med ateljéer på Rindö Redutt. Ateljéerna är belägna högst upp på Rindös västra del i det gamla militära fästningsverket. Inga reguljära öppettider för allmänheten, men ibland anordnas föredrag och utställningar.

I skärgårdsstaden Vaxholm finns ett utbud av aktiviteter året om. Tips på evenemang hittar man på stadens hemsida liksom på sajten Upplev Vaxholm.

I vår närbelägna huvudstad finns givetvis alltid en uppsjö av konstutställningar och andra kulturaktiviteter. Här är en guide (av många!) till aktuella utställningar av olika slag.

Digitala konsttips

SVT play – om konst i TV

Arkitekterna bakom Skogskyrkogården Gunnar Asplund och Sigurd Lewerentz: svtplay.se/video/1568302/arkitekterna-bakom-skogskyrkogarden

British Museum, britishmuseum.org