Vårsalongen 2022 är över!

Utställningen hölls 14-22 maj. Vi återkommer nästa år med en ny Vårsalong.

Fullt hus vid vårsalongens öppnande…

40 utställare på Vaxholms vårsalong fick möta entusiastiska besökare vid invigningen den 14 maj. Besökarna fullständigt vällde in vid öppningsdags kl 12.

Längtan var uppenbarligen stor att efter två års inställda vårsalonger få ta del av våra konstnärers alster och nya konstverk.

Beröm över hur fint konstverken hade placerats i Roddarhusets stora sal kom oss i konstföreningens styrelse också till del. Så vi i styrelsen ser med glädje fram emot kommande vecka och att få njuta av det intresse som visats av så många av er.

Några bilder från styrelsens arbete innan öppning och invigningen nedan.

Hämtning av konstverk

Konstföreningen kontaktar utställaren vid försäljning.  Köparna hämtar sina köpta verk på Roddarhuset söndag 22 maj kl. 16–17. Ej sålda verk hämtas av utställarna samma plats och samma tid.

Vaxholms konstförening har som tradition att arrangera en vårsalong, som brukar möta mycket stort intresse från såväl deltagande konstnärer som besökare. Vårarna 2020 och 2021 tvangs vi ställa in vårsalongen. Vi är nu glada att meddela att Vaxholms vårsalong kommer tillbaka, den hålls 14–22 maj 2022, Roddarhuset, Östra Ekuddsgatan 21, Vaxholm. Årets Vårsalong är nu fullbokad. Intresset visade sig mycket stort. De 40 platserna blev bokade redan första dygnet.

Villkor Vaxholms vårsalong 2022

• Anmälan till Vaxholms vårsalong sker endast via hemsidan.
  • Detaljer om verken som t.ex. teknik, material, pris m.m. anges i ett webbformulär som du länkas till när du får ditt svarsmail från konstföreningen. Fyll i formuläret senast 10 april.
  • Anmälningsavgiften 350 kr sätts in på konstföreningens plusgiro 15788-3, efter att du fått bekräftelse om plats från konstföreningen. Avgiften ska betalas inom 7 dagar, i annat fall förloras den reserverade platsen.
  • Vid inbetalning – skriv in bokningskoden i plusgirots meddelanderuta. Bokningskoden kommer med konstföreningens svarsmail.
  • Verk som lämnas in till vårsalongen ska vara färdiga för upphängning och exponering.
  • Maximal yta för en deltagare är en kvadratmeter.
  • Konstföreningen står för annonsering och vernissagekostnader. Deltagarna hjälps åt, två och två, att vara utställningsvärdar efter föreslaget schema.
  • Vaxholms konstförening tar 25 % av försäljningspriset. Medlemmar i konstföreningen har möjlighet att köpa verken med 10 % rabatt, varvid konstföreningen tar 15%.
  • Konstföreningen tecknar en kollektiv försäkring.